dimecres, 6 de juny del 2012

Farenheit 451: Quin llibre voldríeu ser?

A tall de petit homenatge a Ray Bradbury, autor, entre altres, del llibre de ciència-ficció Farenheit 451 (paradoxalment, he de dir que només he vist la pel·lícula, no l'he llegit), voldria proposar-vos un petit joc. [atenció, spoiler alert] Com bé sabreu, al final (o a l'inici) de la història, un grup d'herois memoritzen cadascú un llibre per evitar-ne la destrucció entre flames. Esdevenen l'obra escollida amb l'esperança que un dia els llibres es tornaran a imprimir, els cridaran per a què els recitin i, així, tornar-los a posar a disposició de tots.

La proposta és ben simple: Si fóssiu a Farenheit 451, quin llibre voldríeu ser? És molt difícil escollir-ne un, ho sé, però animeu-vos, que pot ser un exercici curiós, interessant... i ens permetrà descobrir noves obres!

10 comentaris:

Salvador Macip ha dit...

Jo un de curtet, que tinc mala memòria! ;)

maria ha dit...

Memoritzaria en molt de gust "Orgull i prejudici" de la Jane Austen.

Alba ha dit...

curtet... però, quin? ;)

Alba ha dit...

jo havia pensat "Comme un roman", de Daniel Pennac, però crec que em quedo amb "Calaveres atònites" de Jesús Moncada.

Alba ha dit...

"Orgull i prejudici", i tant! aquí a Washington hi ha uns quants catalans austenians...

Isma Monfort ha dit...

Sense voler ser pedant ni res, espero q em perdoneu, però si algun llibre he de dir és 'La República' de Plató. Jo és que això de la ficció en els llibres no ho porto massa bé... :D

Alba ha dit...

hehehe... Isma, ho repetirem amb pel·lícules, i llavors sí que et costarà decidir (o no...)!

Salvador Macip ha dit...

Si vols ens podem repartir el Calaveres atònites, que també m'agrada molt: uns quants contes per tu i uns quants per mi! ;)

Alba ha dit...

fet!
que jo de memòria tampoc en tinc gaire...

Silvia Solá Viñals ha dit...

Yo quiero ser Rayuela de Julio Cortázar, aunque a mi edad sea un reto mayúsculo memorizar semejante tocho.