dilluns, 7 d’abril del 2008

Machine à habiter ou Art d'habiter?

Me'n vaig anar fins a París, i vaig pagar 8 euros per l'exposició de l'arquitecte Pol Abraham, contemporani de Le Corbusier però amb idees ben diferents. Després de l'exposició continuo sent fan de Le Corbusier i Abraham no em va convèncer. 

Però a vegades no cal anar tan lluny ni rascar-se la butxaca per gaudir d'una bona exposició i aprendre coses noves. Dijous vaig anar al Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (a Barcelona, davant de la catedral) i vaig veure l'exposició Alison&Peter Smithson, from the house of the future to the house for today. Una exposició clara, senzilla, sense pretencions. Què més es pot demanar?

Em va agradar la dicotomia "machine à habiter" de Le Corbusier contra "l'art d'habiter" del matrimoni Smithson. Em va fer pensar en casa meva, en on i com vivim i em van meravellar les propostes dels Smithson. L'any vinent demanaré una "casa del futur" a Ses Majestats, els Reis d'Orient...

Res, que si teniu una estoneta i esteu pel centre de Barcelona cansats de turistes a dreta i esquerra, deixeu-vos caure pel Col·legi d'Arquitectes, val molt la pena, és entretingut, curiós, i us ajudarà a entendre una mica més el Pop Art.